assalamualaikum

...welcome to my blog...

Rabu, 17 April 2013

Kalau kau tak Kuat berlari, Maka berjalanlah..


kalau sudah tidak mampu berlari.. maka berjalanlah dym...


terkadang terasa seperti sudah kehabisan gairah untuk terus kuat..
terasa seperti sudah kehabisan tenaga untuk terus melangkah..
penat..lelah..

kadang terasa seperti inginku hempas saja semua harapan..
tidak mampu lagi mengatur langkah untuk yang entah kesekian kalinya..
terlalu berat perkara itu dipikul dibahuku sendiri..
terkadang terasa duri-duri bersulam dan menusuk daging..
yaa...sakit...

namun..
siapa yang mampu mengulurkan tangan..
mengulurkan bantuan..
meringankan semua yang memberat dibahuku..
sekadar mengukir senyuman lantas berlalu pergi..

aku tidak mampu untuk berlari lari mengejar pelangi..
yang ada hanyalah awan yang menggelap..
hujan yang membasah..
aku hanya mampu berjalan..
yaa..berjalanlah dym..
kuatkan kakimu untuk terus melangkah..
terus ijak kaca-kaca kecil itu..
aturanNya adalah yang terbaik...
ingatlah pada janjiNya..



andainya kaki ini masih boleh terus mengatur langkah..
aku bersyukur..
namun sekiranya perjalanku hanya terhenti disini..
aku juga bersyukur..
sekurang-kurangnya aku telah melewati perjalanan yang jauh itu..



sudahlah..
tidak usah mengeluh..
apalagi mencemo'oh..
andai itu rezekiku..
aku terima dengan hati terbuka..
dan andainya ia bukan..
aku tetap redha..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar